E Extraempresas Redacción · 21 de abril de 2023 · 12:00
Diversos centres escolars s’han adherit a la iniciativa que incideix en qu no es tirin deixalles als embornals de les clavegueres per prevenir la contaminaci marina
Blanes s’ha caracteritzat des de sempre per ser una ciutat que promou a travs de l’Ajuntament, amb el suport de diversos collectius i entitats, iniciatives que tenen l’objectiu de remoure i incentivar la conscincia ambiental alhora que es fan accions en aquest sentit. Aquests dies prop de 600 escolars del municipi hauran participat en una nova experincia que es presenta sota el lema ‘Aqu comena el mar’.
Activitat 'Aqu Comena el Mar', barri de Mas Borell, dijous al migdia
Alumnes Institut S'Agulla amb la regidora i la tcnica de Neteja i Residus AjuntamentL’objectiu s conscienciar la ciutadania, comenant precisament pels ms joves, perqu no es tirin deixalles als pluvials i clavegueram per prevenir la contaminaci marina. En poques paraules: es demana que no s’utilitzin els embornals que condueixen a les clavegueres com si fossin papereres o contenidors de residus perqu, d’aquesta manera, no afecti l’ecosistema mar.

A travs dels orificis dels embornals els residus de mida petita acaben arribant al mar i provoquen efectes nocius en la flora i la fauna. A Blanes una de les proves ms eloqents d’aquesta prctica s prou visible en les neteges del fons mar que es fan peridicament amb l’ajut de voluntries i voluntaris. En aquestes campanyes de neteja se solen recollir deixalles de tota mena, per sobretot la presncia de burilles de cigarretes, que es llencen als embornals pensant que s fa una bona acci, quan en realitat s perjudicial.
‘Aqu comena el Mar’, una activitat pedaggica que beneficia tothom
Del qu es tracta s de conscienciar la ciutadania que el mar no comena en contacte amb la sorra, a les platges, sin que comena molt abans en totes aquelles conduccions que hi acaben arribant, i est a les mans de tothom evitar embrutar-lo. Amb aquesta idea ha sorgit la campanya ‘Aqu comena el mar’, que va acompanyada de l’activitat pedaggica on participen diversos centres escolars de Blanes, sumant en aquesta primera edici un total de 600 alumnes.

Un dels primers centres escolars que l’han dut a la prctica han estat els i les alumnes de l’Institut S’Agulla. Aquest passat dijous van sortir al carrer, prop del seu centre escolar, per dur-ho a la prctica. Ho van fer acompanyats de professorat, aix com de la tinenta d’alcalde de Medi Ambient i la tcnica de Residus i Neteja, Marina Vall-Llosada i Lara Salmeron, respectivament.

Durant aquests dies els alumnes han estat treballant a les aules diversos elements, exprimint la seva creativitat, per dibuixar i enganxar al voltant dels embornals que hi ha a la rodalia dels centres educatius. Han pogut comprovar com hi ha una gran varietat de fauna i flora marina que poden quedar impactats negativament per l’abocament d’aquests petits residus, i se’ls ha explicat la necessitat de canviar les rutines de conservaci del medi mar.

Perqu el missatge arribi de la millor manera possible, s’han dissenyat elements artstics allusius a la temtica relacionada amb el mar, que s’han pintat directament sobre el terra, o b amb l’ajut de plantilles elaborades prviament. Parallelament, tamb s’ha fet difusi respecte la necessitat de continuar treballant per al ‘residu zero’, s a dir: no generar-ne i separar els residus que s que generen.

Els dibuixos amb forma de peixos, pops, crancs, tortugues i altres animals marins inclouen el lema de la campanya: ‘Aqu comena el Mar, no hi llencis res’. D’aquesta manera, els i les escolars que ho treballen activament es consciencien d’una manera entretinguda per, alhora, tenen la satisfacci de contribuir positivament amb la ciutadania que, quan passi pel costat dels embornals on s’han fet els dibuixos acompanyats del lema, podr rebre tamb el mateix missatge.