Es va habilitar una quarta fila d’accs directe perqu saludessin els Reis d’Orient sense haver d’esperar, a travs d’una acreditaci pels infants amb necessitats especials

Durant la celebraci de la Cavalcada de Reis 2023 l’Ajuntament de Blanes va implementar una nova iniciativa que, per primera vegada, es va posar en marxa com a primer pas perqu la celebraci sigui encara ms inclusiva, per a nens i nenes amb necessitats especials. L’acci va quedar centrada al Campament Reial que tancava la celebraci.

En aquest indret, habilitat a la Plaa dels Dies Feiners, va ser on un cop va acabar la rua Melcior, Gaspar i Baltasar es van seure durant una bona estona per saludar la mainada, rebre les cartes i, en definitiva, estar una estona amb ells. Perqu els nervis i l’emoci de poder saludar als Reis d’Orient no se’ls fes tan llarga, de manera habitual els darrers anys ja s’habilitaven tres cues, una davant de cada rei, per facilitar tot l’operatiu.

Les famlies dels infants amb necessitats especials que van poder participar en la iniciativa han coincidit en valorar de manera positiva l’experincia. Una iniciativa que s’espera poder millorar encara ms de cara a la propera edici de la Cavalcada de Reis, la que tindr lloc l’any 2024.

Accs directe als Reis d’Orient per a persones amb diversitat funcional

En aquesta ocasi, per primera vegada, tamb es va posar en marxa una quarta cua per a persones amb diversitat funcional, infants amb necessitats especials perqu, quan van arribar al Campament Reial, poguessin anar a saludar amb el mnim temps d’espera possible el seu rei preferit. Aquesta quarta cua amb accs directe es va habilitar a la dreta de l’escenari reial, al costat de la cua d’accs per saludar al rei Baltasar.

Els anys anteriors el qu s’havia fet era donar prioritat a aquestes famlies quan ho demanaven a l’organitzaci. Per a voltes, pel gran nombre de persones que s’apleguen per veure l’espectacle, hi havia vegades en qu els era molt difcil poder accedir fins l’escenari, ja que per arribar-hi calia avanar-se a les cues i, a voltes, la comprensi del pblic era escassa. Per aix, es va decidir implementar una nova manera de facilitar l’accs.

Les famlies que van voler-se acollir a aquesta iniciativa van rebre una acreditaci especial amb l’ajuda de diverses entitats i collectius especialitats. Mitjanant el correu electrnic, se’ls va fer arribar un distintiu perqu l’imprimissin i l’ensenyin al personal de l’organitzaci de la Cavalcada de Reis de Blanes 2023 que es va encarregar de controlar el Campament Reial.

Si per qualsevol motiu no els era possible imprimir-se l’acreditaci, l’Ajuntament de Blanes en va tenir a la seva disposici a l’Oficina de l’AMIC, a la planta baixa de l’edifici consistorial, on la van poder recollir fins el mateix dia de la Cavalcada de Reis, s a dir, fins aquest passat dijous al migdia. L’nic requisit per recollir presencialment el distintiu va ser mostrar la targeta que distribueix el Departament de Treball, Afers Socials i Famlies, que acredita la discapacitat.

A l’hora d’organitzar aquesta primera prova perqu la Cavalcada de Reis 2023 hagi pogut ser una mica ms inclusiva, l’Ajuntament de Blanes ha comptat amb la collaboraci de l’AMPA de l’Escola d’Educaci Especial Ventijol, ASPRONIS, l’Associaci de Famlies Especials de Tordera, l’Associaci Pas a Pas Autisme, diverses entitats esportives, l’Equip d’Atenci Primria de Blanes, aix com el suport d’altres collectius.