La trobada cultural internacional de les dues formacions infantils i juvenils es far el 18 de febrer a les 18 h al Teatre de Blanes

Blanes ser d’aqu a uns dies l’escenari d’una trobada musical i cultural internacional que aplegar una formaci catalana, la Banda i Cobla del Collegi Santa Maria, amb una altra dels Estats Units, la Massachusetts Youth Wind Ensemble. El concert tindr lloc al Teatre de Blanes el diumenge 18 de febrer a les sis de la tarda, i ser possible aprofitant la gira que la banda nord americana est fent a l’estat espanyol per fer una aturada al municipi on comena la Costa Brava.

La Banda i Cobla del Collegi Santa Maria, dirigida per Jordi Sacristn, al Concert de Nadal 2023Totes dues bandes, amb msics infantils i juvenils, compten els dies que falten pel concert amb una gran illusi, en un esdeveniment nic perqu el pblic gaudeixi de dos models de bandes formades per msics d’edats similars. En el cas de la Banda i Cobla del Collegi Santa Maria de Blanes, dirigida per Jordi Sacristn, hi ha una gran presncia de msics joves. Des de fa dcades, est fent una tasca de gran rellevncia en el foment de la msica de banda i cobla entre els joves de la ciutat blanenca i poblacions del voltant.

De fet, va ser la primera banda i cobla creada arreu de l’estat espanyol als anys 60 del segle XX, formada per msics d’aquestes edats. Va nixer de la m del sacerdot i msic valenci Joaquim Alqueza, qui va deixar una empremta cultural i social que encara perdura. Per la seva banda, la Massachusetts Youth Wind Ensemble est dirigida per Michael Mucci i la composen joves amb edats compreses entre els 14 i 18 anys, estudiants del Conservatori de Msica de Nova Anglaterra, a Boston.

La Massachusetts Youth Wind Ensemble, dirigida per Michael Mucci, en un concert al Conservatori de Msica de Nova Anglaterra (Boston)La Federaci Catalana de Societats Musicals s’ha encarregat de l’organitzaci d’aquest esdeveniment, amb el suport de les dues bandes. Tamb compta amb el recolzament del Departament de Cultura de l’Ajuntament de Blanes, el Departament de Cultura de la Generalitat, i Perform in Spain, l’empresa encarregada de la gira que est fent la formaci de Massachusetts.

Interpretaci conjunta de la sardana ‘L’Empord’, d’Enric Morera

El concert que s’acollir a Blanes tindr dues parts, una per a cada banda, que s’ajuntaran en una nica i gran formaci per fer la interpretaci conjunta de la sardana arranjada ‘L’Empord’, d’Enric Morera. La vetllada s’encetar amb la interpretaci de diverses peces musicals a crrec de la Banda i Cobla del Collegi Santa Maria i, desprs d’una mitja part on hi haur un breu acte oficial, ser el torn de la formaci nord-americana.

Aquests darrers dies els msics de totes dues formacions estan ultimant els assajos previs a la cita que tindr lloc d’aqu a una setmana. En aquest sentit, la presidenta de la Banda i Cobla del Collegi Santa Maria, Vanessa Martnez, ha destacat la singular experincia que significar pels nois i noies de la formaci blanenca poder participar en aquest concert: “En l’mbit musical ens hem marcat unes fites tcniques que contribueixen a l’enriquiment de la banda. En l’mbit personal, estem molt illusionats de compartir musica i cultura amb msics joves d’una altra nacionalitat”.

Tothom qui estigui interessat en assistir al concert, poden comprar entrades al preu popular de 5 € a la seu de l’Escola de Msica del Collegi Santa Maria de Blanes (Carrer Salut, 24, de dilluns a divendres, de 17 h a 20 h.