E Extraempresas Redacción · 7 de marzo de 2023 · 11:00
S’allotjar a l’emblemtica Casa Saladrigas durant tot aquest mes de mar, i inclou 76 fotografies que fan un recorregut didctic del cultiu d’arrossars
Durant tot aquest mes de mar un dels espais de l’emblemtica Casa Saladrigas acull una exposici que, ara que aviat se celebraran les tpiques Falles de Valncia, resulta una bona coincidncia. I s que si la comunitat valenciana s coneguda per les seves taronges i les falles, tamb ho s per l’arrs que es compta com un dels ms tpics i apreciats atractius gastronmics internacionals.
Una de les fotografies que forma part de l'exposici 'Les fases de l'arrs'
a Casa Saladrigas fins el 30 de marSi alg t inters en saber molt ms sobre aquest cultiu, ara t l’oportunitat de fer-ho acostant-se a l’exposici fotogrfica que es presenta sota l’explcit ttol de ‘Les fases de l’arrs’. La pregunta retrica s saber qui podria encarregar-se millor d’aquesta tasca que una dona valenciana, en aquest cas la fotgrafa amateur Maria Victoria Gutirrez Beltran, una afici que li ve de famlia.
El tinent d'alcalde de Cultura i Festes, Albert Sanz, amb l'autora de
l'exposici, Ma Victoria GutirrezUn recorregut didctic per les fases de cultiu de l’arrsNascuda a Valncia, va comenar a conrear aquest art i s’hi va endinsar amb ms fora al 2004, arran de fer-se scia del Foto Club Valncia. La mostra que ara es pot visitar a Blanes es va exhibir per primera vegada l’any 2011, i des de llavors s’ha allotjat en diverses localitats. De vegades en la seva totalitat, per d’altres cops de manera parcial, a causa del nombre d’instantnies que la composen.

Inclou 76 fotografies, que suposen un recorregut didctic sobre el cultiu de l’arrs, les fases que el composen, amb instantnies que les van ensenyant. A l’autora li agrada que els seus treballs expliquin una histria sobre temes concrets, i sobretot que siguin didctics. Una fita que, certament, aconsegueix de manera meritria a base d’un minucis seguiment del cultiu: preparaci del camp, sembra, plantada, sega, eixugat, ventat, emmagatzemament i tractament al mol.

L’exposici es va inaugurar divendres al vespre, un acte encapalat per l’alcalde de Blanes, ngel Canosa; la prpia autora, Victria Gutirrez Beltran; i el tinent d’alcalde de Cultura i Festes, Albert Sanz. Durant l’acte, la fotgrafa aficionada va remarcar la satisfacci que significa per a ella com a valenciana poder mostrar a la resta del mn una cosa tant quotidiana i nostrada per a ella, compartir-ho amb qui vulgui parar-hi els ulls.
Una valenciana enamorada de Blanes i la seva gent
Tampoc amaga l’estimaci que sent per la ciutat on ara s’ha acollit la seva obra, que coneix des de fa temps. Segons remarca, Blanes s una localitat que la te enamorada, ja que aqu s’hi ha forjat records inoblidables i molt entranyables. Va conixer el municipi on comena la Costa Brava quan era una adolescent, i li agrada tornar-hi sovint. De fet, aqu compta amb amics i amigues d’aquells que perduren en el temps, que han celebrat de manera especial que hagi installat aqu la seva exposici.

‘Les fases de l’arrs. Recorregut didctic’ comparteix espai a Casa Saladrigas amb l’exposici viatgera ‘La construcci d’un simulacre’, per aix totes dues compten amb idntic termini: el 30 de mar. D’igual manera, es poden visitar amb el mateix horari: de dimarts a dissabte de 10 a 13 h i de dijous a dissabte de 12 a 20 h.