E Extraempresas Redacción · 10 de mayo de 2023 · 12:00
Van actuar Naiara Burke, Bru Gallart, el Grup Alegria, la Banda i Cobla del Collegi Santa Maria, Martademarte i Maria Sola, que va fer de mestressa de cerimnies
El Teatre de Blanes va acollir la tarda-vespre del passat dissabte una Gala Benfica per recollir fons econmics per ajudar als damnificats pels terratrmols de Turquia i Sria. Presentada amb el ttol ‘Blanes amb Turquia i Sria’, l’esdeveniment va comptar amb diversos ingredients 100% blanencs: cantants, bailaores, msics, funambulistes i, sobretot, molt humor i bon rotllo.
Maria Sola i Martademarte, durant la Gala BenficaFinalment la gala ha aconseguit aplegar un total de 2.030 € amb la venda d’entrades, desprs que els i les artistes que van actuar ho van fer total i absolutament de franc, de manera solidria. Aquests diners es faran arribar a la ONG de Critas Turquia, vehiculats a travs de la seva homnima a Blanes, Critas Interparroquial-Girona-Blanes.
Actuacions d’artistes blanencs i blanenques
Tot i que inicialment la gala s’esperava durs poc ms d’una hora i mitja, finalment les ganes de passar-s’ho b i –sobretot- l’entusiasme del pblic assistent va provocar que la vetllada s’allargus durant ms de dues hores i mitja, farcides del bon fer de cadascun dels ingredients amb qu es va comptar. Per embolcallar la representaci, es va comptar amb una mestressa de cerimnies d’excepci.
Naiara BurkeEs tractava de l’actriu blanenca Maria Sola, qui no tan sols es va limitar a fer de presentadora, sin que tamb va intervenir activament recitant poemes o amb breus esquetxos, com per exemple quan va interpretar en playback la coneguda can
Olvdame y paga la vuelta del duet
Pimpinela, acompanyada de la granota Gustavo, del programa de TV ‘Sesame Street’. L’actriu va animar la concurrncia i va ajudar a omplir aquells buits que solen haver-hi entre actuaci i actuaci quan s’ha de preparar el segent ingredient.
Bru GallartEls dos primers
plats de la vetllada van ser dos joves artistes farcits de talent, tots dos cantants i compositors de temes inoblidables. Primer Naiara Burke, i desprs Bru Gallart. Rere d’ells dos, que van oferir temes propis per tamb versions d’altres cantants, va venir una primera part del Grup Alegria, que va tornar a intervenir posteriorment amb ms balls de flamenc.
MartademarteAbans d’aquest segon torn, per, es va gaudir d’una artista que poques vegades s’havia pogut veure en funcions a Blanes: Martademarte. Est integrat per qui dna nom a la companyia –clown, ballarina i funambulista-, i per l’Alfred, clown i guitarra que aporta el necessari acompanyament i bones dosis d’humor. Desprs de fer riure durant una bona estona al pblic amb les seves ocurrncies, Martademarte va posar l’ai al cor de ms d’un dels espectadors al culminar la seva intervenci caminant literalment per sobre d’unes ampolles de cava disposades dalt de l’escenari on no hi havia
trampa ni cartr possibles.
Grup AlegraLa
cirereta del pasts la van posar els nois i noies de la Banda i Cobla del Collegi Santa Maria dirigits per Jordi Sacristn. Cadascuna de les seves peces va ser reblada per un clid aplaudiment que encara va ser ms sentit quan un dels joves components va oferir amb veu prpia tot un
clssic entre els clssics: Mi Gran Noche, de l’incombustible cantant Raphael, emulant-lo fins i tot amb el gest de dur penjada l’americana sobre l’esquena agafada amb un dit.
Banda i Cobla del Collegi Santa MariaI aix, quan ja eren quarts d’11 de la nit –l’espectacle havia comenat a 2/4 de 8- va transcrrer la vetllada que ha demostrat una vegada ms la solidaritat del municipi blanenc envers els damnificats pel terratrmol de Sria i Turquia. La gala estava organitzada pel Centre Catlic i Critas Interparroquial de Blanes, amb el suport de l’rea de Cultura i Festes de l’Ajuntament de Blanes, representada dissabte pel seu tinent d’alcalde, Albert Sanz.