Ha estat el ms longeu de tots, amb 22 anys al capdavant, i durant la celebraci es van lliurar diverses distincions per a 15 destacades actuacions d’emergncia d’agents i ciutadans

Aquest divendres, coincidint amb la festivitat dels arcngels Sant Gabriel, Sant Miquel i Sant Rafel que s’escau el 29 de setembre, va tenir lloc la Festa dels Patrons de la Policia Local i Protecci Civil de Blanes, que aquests darrers anys es fa sempre coincidint amb aquesta data. L’activitat es va encetar amb una parada d’agents i oficials arrenglerats en formaci a la Plaa dels Dies Feiners.

L’alcalde de Blanes, Jordi Hernndez, responsable poltic dels dos cossos de seguretat i emergncies, va saludar els efectius en formaci, que van mantenir la tradicional salutaci d’honor a l’autoritat. Posteriorment la celebraci es va traslladar al Teatre, on es va fer l’acte institucional ms solemne, presidit de nou per l’alcalde i els caps de la Policia Local i Protecci Civil, Joan Garcia i Josep Llus Pouy. Joan Garcia recorreguent el passads d'honorTamb van assistir-hi una nodrida representaci d’alts comandaments de diferents cossos policials dels Mossos d’Esquadra, Gurdia Civil, Policia Nacional i altres cossos d’emergncia i seguretat; regidors i regidores; aix com els caps i agents de cossos de la Policia Local de diversos municipis i, naturalment, agents i oficials de la Policia Local de Blanes. Tamb hi van ser ex alcaldes i exregidors que van ser responsables poltics del cos policial. Hi eren per una ra molt especial

Comiat de Joan Garcia, cap de la Policia Local del 2001 al 2023

Aquesta ra va ser la que va planar durant tota la celebraci: el comiat per jubilaci de Joan Garcia, el cap de la Policia Local de Blanes des del 2001 fins al 2023. Per aix, el mateix inspector en cap va demanar els qui han estat durant aquests anys els seus comandaments poltics que l’acompanyessin en el qu, de fet, ha estat el seu darrer acte de servei.

Al llarg de les dues parts de la celebraci Joan Garcia va ser homenatjat amb sorpreses que no s’esperava. La primera va arribar quan es va fer la formaci oficial dels agents a la Plaa dels Dies Feiners. Desprs de la tradicional formaci, es van arrenglerar en dues fileres formant un passads perqu el cap desfils en la darrera salutaci oficial de la seva carrera com a policia. Posteriorment, abans que l’encara cap de la Policia Local passs a pronunciar el seu discurs oficial, va ser obsequiat amb un vdeo elaborat especialment per a la ocasi, que tamb va sorprendre i emocionar Joan Garcia. Es tractava d’un recull d’imatges des que va entrar a formar part del cos de seguretat municipal fins a l’actualitat, un reps que incloa imatges en vdeo dels darrers anys, aix com fotografies que recollien l’extensa trajectria de qui ha estat el comandament ms longeu al capdavant de la Policia Local. Ivan Alaminos va tornar a exercir de mestre de cerimnies en l'acte encapalat per l'alcalde, Jordi Hernndez, el cap de la Policia, Joan Garcia, i el cap de Protecci Civil, Josep Llus Pouy Vinculat a la Policia Local de Blanes durant 38 anys, des del 1985

Joan Garcia va ingressar al cos de seguretat municipal l’agost de l’any 1985, en ple estiu, quan tenia 21 anys i tot just havia acabat el servei militar. El desembre de 1993 passar a ser caporal, i el 19 de juny de 2001 –una data que recorda amb emoci perqu coincideix amb l’aniversari de la seva filla- va superar les proves per passar a ser el cap de la Policia Local de Blanes.

Fotografia Marc BrunDe tracte cordial i sempre disposat a poder donar un cop de m quan se li demana, Joan Garcia es retira als 60 anys d’edat que complir durant aquests propers dies, per afirma que no ho fa amb recana. Ans al contrari, t ganes de poder gaudir amb la seva famlia de tot all que no van poder compartir perqu la seva s una professi que demana una dedicaci que abasta les 24 hores dels 7 dies de la setmana. L'ex caporal de la Policia Local, Pere Velasco, va parlar de la trajectria de Joan Garcia, que va iniciar les seves paraules flanquejat per una fotografia on se'l veia de petit, vestit de sherifTamb t ganes de poder gaudir amb la seva dona, com un altre espectador qualsevol, de tots aquells esdeveniments que durant aquests anys ha hagut de cobrir des del punt de vista de seguretat, com per exemple el concurs de focs d’artifici. Ara b, per damunt de tot, se’n va amb la satisfacci d’haver complert amb el seu objectiu, el seu lema particular: ‘servir al ciutad’ i haver contribut a qu el cos de la Policia Local estigui dotat d’un organigrama ben estructurat per aconseguir aquesta fita. En la imatge de dalt, Joan Garcia amb la seva dona i la seva filla, i en la de baix, les paraules que li va dedicar la seva fillaPer agrair i celebrar aquests 38 anys de servei a la ciutadania, a banda de les nombroses mostres d’agrament als parlaments i salutacions durant els dos actes, van haver quatre altres obsequis que tamb van constituir una sorpresa per a Joan Garcia. El ms especial, les paraules que li va dedicar la seva filla, Eva Garcia, que van aconseguir emocionar tothom. Els altres tres van ser una placa que li va lliurar en nom de tots els i les policies un dels seus primers companys al cos municipal de Blanes, Jordi Ferran; una reproducci en pedra de l’escut oficial de l’Ajuntament de Blanes entregat per l’alcalde, Jordi Hernndez; i un reconeixement que va entregar-li el cap de Protecci Civil, Josep Llus Pouy.

Lliurament de 15 reconeixements a diversos agents, oficials i ciutadans

Desprs del parlament de Joan Garcia –que va iniciar les seves paraules davant la projecci d’una fotografia d’ell quan era petit, vestit de sheriff-, el nucli central de l’Acte Institucional va ser l’entrega de sengles reconeixements i distincions per a diversos agents i oficials de la Policia Local de Blanes –alguns d’ells, per partida doble-, aix com per a agents i oficials d’altres cossos de seguretat i ciutadans. Les distincions corresponen a 15 actuacions i/o serveis que han tingut dels darrers 12 mesos. Cal recordar que al llarg de l’any ja es concedeixen moltes ms felicitacions als membres de la Policia Local. Ahir es tractava era de destacar les que han tingut una major rellevncia.

S’atorguen a actuacions que van ms enll de l’exigncia i el deure professional, i suposen un grau d’implicaci per contribuir a la resoluci exitosa de la situaci amb qu s‘enfrontaven. Totes les actuacions, ja siguin distincions o felicitacions, contribueixen a dignificar la tasca d’aquest cos, sovint criticada injustament per la ciutadania. Per fer-se una idea encara ms real i verdica de les de les actuacions dels cossos de seguretat i emergncia es va projectar un vdeo al principi de la celebraci, elaborat per un agent de la Policia Local de Blanes. Durant uns minuts, el pblic assistent al Teatre de Blanes va poder compartir algunes de les situacions protagonitzades pels agents i oficials, que es poden trobar en la seva tasca diria, amb experincies que van des de les ms extremes fins a ms quotidianes. Per anar introduint les diferents parts de qu va constar l’acte, es va comptar amb el caporal Ivan Alaminos, qui va actuar com a mestre de cerimnies, rellevat puntualment per l’ex policia Pere Velasco quan es va donar pas al discurs de Joan Garcia. Les 13 actuacions i/o serveis especialment reconeguts han incls enguany des de salvar la vida in extremis a un infant que s’havia empassat una joguina i ja havia perdut el coneixement; fins a controlar i traslladar un home amb problemes psiquitrics que estava amenaant la seva famlia amb una arma blanca. Un altre cas que va incloure una felicitaci a tres agents dels Mossos d’Esquadra, a banda d’un caporal de la Policia Local de Blanes, va ser amb motiu de poder detenir tres presumptes autors d’un robatori amb fora coms a la vena poblaci de Lloret.

Tamb es va reconixer la tasca de tres agents i un caporal de la Policia Local de Blanes que van detenir al presumpte autor d’una agressi sexual a qui, desprs de passar a disposici judicial, el jutge va ordenar el seu ingrs a pres. Un altre reconeixement va ser per l’eficcia i esperit de servei demostrades aquest mateix mes de setembre per dos sergents, una caporal i 10 agents que van intervenir en la persecuci i detenci d’un home que havia agredit al dependent d’una botiga amb un punyal.

Marc Brun recollint el seu reconeixement per auxiliar una dona que s'estava ennuegantPel que fa a la felicitaci lliurada a un ciutad ali a la Policia Local de Blanes, va ser entregada a Marc Brun Monfort, per la seva efica i desinteressada intervenci quan va auxiliar una dona que s’estava ennuegant, i a qui li va practicar la maniobra de Heimlich per poder tornar a obrir-li les vies respiratries obturades. Per ltim, les dues darreres felicitacions de Protecci Civil van ser per a dos cossos de seguretat: la Gurdia Civil i els Mossos d’Esquadra, en agrament a la seva continuada collaboraci amb el Pla d’Actuaci en Emergncies del Concurs Internacional de Focs d’Artifici.

Abans de finalitzar el mestre de cerimnies va demanar tothom que s’aixequs per aplaudir la tasca de tots els cossos de seguretat i emergncia, sigui quin sigui, en agrament a aquesta tasca. Va ser un intens i contingut moment que va posar un emotiu punt i final a la part ms institucional de la celebraci de la Festa dels Patrons de la Policia Local i Protecci Civil d’aquest 2023. Sens dubte, un any marcat pel comiat de qui ha estat el cap del cos de seguretat municipal durant 22 anys.