Les jornades de protesta es faran la setmana vinent per millorar les condicions de treball del personal, aix com l’atenci a la ciutadania

Diverses treballadores i treballadors dels dos ambulatoris de Blanes s’han concentrat aquest dimecres davant els dos equipaments per donar suport a la mobilitzaci que s’est promovent aquests dies al mn sanitari. Un quart d’hora abans del canvi de torn, alguns membres del personal han sortit a la porta del centre, avanant-se a les convocatries de la setmana vinent.

Personal del CAP 2 de Blanes mobilitzat davant l'equipament avui dimecresMs concretament, els dies 24 i 25 de gener la Intersindical –que representa majoritriament infermeres i auxiliars d’infermeria- ha convocat una vaga al conjunt dels professionals de la sanitat catalana sota el lema ‘Per una Sanitat Pblica i de Qualitat’. En aquest sentit, des d’aquest sindicat s’ha explicitat que es dna suport a les mobilitzacions dels dies 25 i 26 convocades per d’altres organitzacions, per han afegit tamb la jornada del 24 de gener per remarcar que els problemes a la sanitat no tan sols afecten un nic collectiu de professionals.

Tant infermeria com administraci i serveis, aix com el personal facultatiu volen sentir-s’hi representants. Segons defensa la Intersindical, en l’actualitat els problemes al mn sanitari s’han cronificat, provocant que el sistema hagi collapsat, hores d’espera i angoixa pels pacients, professionals sanitaris que ja han arribat al lmit de les seves forces, la prdua de poder adquisitiu i, en definitiva, una feina precaritzada.

Personal del CAP 1 de Blanes mobilitzat davant l'equipament avui dimecresRepresentants dels treballadors i treballadores dels dos ambulatoris tamb han avanat la seva intenci de donar suport a la mobilitzaci de la setmana vinent, sumant-se a les manifestacions que es faran a Barcelona els dies 24 i 25. Cal recordar que la vaga dels dies 25 i 26 de gener ha estat convocada pel sindicat Metges de Catalunya i la Mesa Sindical de Sanitat de Catalunya.

Les reclamacions de les tres organitzacions sindicals sn fora coincidents: ms plantilla, millores retributives i ms inversi. Per la seva banda, el sindicat CSIF s’ha sumat a la vaga de sanitaris convocada pel 25 i 26 de gener. Segons han concretat amb un comunicat, la convocatria afecta l’atenci primria, la continuada i urgent, la domiciliria, l’hospitalria, la prehospitalria i emergncies, salut mental, atenci sociosanitria, atenci residencial i atenci d’emergncies del 061.