Protagonitzada per jugadors, atletes, tcnics, equips i membres de juntes directives, la Ciutat Esportiva va allotjar ahir al vespre la festa esportiva blanenca per excellncia

Si al llarg de l’any hi ha un esdeveniment que centra tot l’inters de les entitats esportives blanenques, al marge de les competicions, aquest s sense cap mena de dubte la Nit de l’Esport, que aquest 2023 ha arribat a la sisena edici. S’ha celebrat la tarda-vespre d’aquest passat dissabte i va omplir amb prop de 1.500 assistents –un considerable augment respecte l’any passat- la pista verda, la ms grossa de l’equipament, gaudint d’una vetllada inoblidable.

Per segon any consecutiu, la cerimnia es va poder seguir en viu i en directe, per amb un punt qualitatiu afegit. L’any passat va ser per streaming, i enguany de nou online, per tamb a travs de la televisi convencional, retransms en directe per TV La Selva, el canal 46 de la TDT que cobreix no tan sols Blanes, sin tot el territori de la comarca, i all on arriba tcnicament al seu entorn. Fotografies: Aitor RogerLa realitzaci televisiva multicmera tamb es va oferir al recinte esportiu a les dues pantalles situades a cada costat de l’escenari. Aix va contribuir a un major llument de les guardonades i guardonats, que desfilaven fins arribar a l’escenari central per rebre els seus respectius trofeus. La Nit de l’Esport de Blanes l’organitza el Departament d’Esports de l’Ajuntament amb el suport d’altres departaments del consistori, aix com d’altres contribucions institucionals i d’empreses. L’acte el van encapalar l’alcalde de Blanes i el tinent d’alcalde d’Esports en funcions, ngel Canosa i Carlos Garzn, respectivament. Tamb van assistir-hi la consellera d’Esports del Consell Comarcal de la Selva, Mnica Rabassa, regidores i regidors de l’Ajuntament de Blanes i altres representants relacionats amb l’esdeveniment.

350 esportistes han rebut una 50ena de premis a la 6a Nit de l’Esport

L’expertesa i veterania del periodista blanenc de TV3, Rafel Bagot, el va fer esdevenir en el mestre de cerimnies imprescindible per a la vetllada, afegint-hi les habituals dosis d’humor i complicitat. El pblic va anar coneixent amb la seva ajuda els guardonats i guardonades de la 6a Nit de l’Esport.

L’objectiu de la festa esportiva s premiar la tasca de totes les entitats esportives del municipi que vulguin participar-hi: els seus membres sn els nics i exclusius protagonistes. Al llarg de la vetllada es van lliurar sengles premis en forma de trofeus a 350 esportistes. D’aquest total, n’hi havia 24 en la categoria d’individuals, i 320 en la d’atletes i jugadors en la categoria collectiva per a equips i grups de competici, aix com entrenadors i membres de juntes directives. Tots els premis els trien cada any els mateixos clubs i associacions esportives. En alguns casos escullen un guard per a cada categoria, i en d’altres noms per a una.

Valors de l’Esport Blanenc: Companyerisme, Respecte, Igualtat i Esfor

Una de les sorpreses que hi va haver durant la vetllada va ser un punt i a part molt especial, per donar a conixer una incgnita. Durant la preparaci de tots els ingredients de la Nit de l’Esport, el Departament d’Esports de l’Ajuntament de Blanes va demanar a les entitats que proposessin tres valors que les identifiquessin, per elaborar un llistat de possibilitats.

Un cop concls el recompte, es van identificar un total de 14 propostes, d’entre les quals s’havien de dirimir les tres que comptessin amb ms votacions. La sorpresa va ser descobrir que hi havia un empat en la tercera ms votades, de manera que hi ha 4 valors que, des del punt de vista de les prpies entitats esportives, sn les que ms els identifiquen. Els valors esportius sn: Companyerisme, Respecte i, en el doble tercer lloc, Igualtat i Esfor. Per desvetllar aquests quatre valors es va comptar amb una collaboraci molt especial dalt l’escenari: Rafel Bagot va demanar que l’acompanys Xavi Marina, qui es va encarregar de fer-ho. Amb aquesta revelaci, culmina un treball intensiu que s’ha fet des del Departament d’Esports en el marc d’una Campanya d’Identitat.

Reconeixements Especials a esportistes i collaboradors

El tram final de la 6a Nit de l’Esport de Blanes va centrar-se en el lliurament de diversos reconeixements especials, la que de fet s la tercera categoria dels trofeus. La primera menci especial ha estat per a Jordi Llorens, professor d’educaci fsica de l’Escola Mossn Joan Batlle, molt involucrat en els innovadors projectes que es duen a terme en aquest centre educatiu. Tamb s’ha guardonat al jugador professional de futbol blanenc Marc del Val, qui ha defensat els colors d’un bon grapat de clubs de futbol tant a l’estat espanyol com al Regne Unit.

La regatista olmpica Nora Brugman, formada al Club de Vela Blanes, ha estat una altra de les esportistes distingides en aquest apartat. Al trobar-se a Frana preparant-se per les olimpades, va enregistrar un vdeo d’agrament que es va projectar a les pantalles, i en nom d’ella va recollir el premi alg que la coneix molt, perqu ha contribut a qu hagi arribat tan lluny: el director tcnic esportiu del Club de Vela Blanes Juan Miguel Aguirre, en Juanmi, acompanyat del comodor del CVB, Xavi Manresa. Un altre destacat navegant internacional, Quim Planells, ha rebut igualment un reconeixement especial com a membre de l’equip ‘Ocean Cats’, guanyador del Tallisker Whisky Atlantic Challenge 2022. Els dos darrers premis especials han estat pel Club Tennis i Pdel Blanes amb motiu de celebrar el seu 50 aniversari, aix com pel primer equip del Club Deportiu Blanes, pel seu ascens a primera catalana. La cerimnia de la 6a Nit de l’Esport es va cloure amb una fotografia gegantina amb tots els premiats i premiades. Abans, l’alcalde de Blanes i les autoritats van fer el primer simblic tall del pasts confeccionat especialment per a la ocasi pel reconegut esportista i pastisser Xavi Marina, de Pastisseria Marina, qui tamb va ajudar a fer el primer tall. Una altra collaboraci especial ha estat la del fotgraf blanenc Aitor Roger, qui ha tingut cura d’aquesta feina en les sis edicions que ha tingut fins ara l’esdeveniment, aix com el suport del Consell Comarcal de la Selva i de la Diputaci de Girona.

ENTITAT

PREMIATS i PREMIADES

PREMIS INDIVIDUALS AD CA L’AGUIDO (CALA)DANIEL CANTERO ASSOCIACI PESCA ESPORTIVA NOSTRA SENYORA DEL VILARANTONIO ESCAMILLA MORALES ASSOCIACI ESPORTIVA TAEKWONDO BLANES (ANTIGA ITF)ARON BERNARDO CENTRE EXCURSIONISTA DE BLANESALBERT CAMPUZANO CLUB BASQUET BLANESDANI VELASCO CEROL CLUB DEPORTIU BLANESANTONIO ALCAIDE GMEZ CLUB ESPORTIU BLANENC GIMNSTICA RTMICAEQUIP INDIVIDUAL JUVENIL (CARLA SALA - BLANCA BERNAL) CLUB ESCACS BLANESDANIEL DELGADO BRUGU CLUB ESPORTIU JUDO BSIC COSTA BRAVAJUAN ANTONIO BELMONTE GIL CLUB ESPORTIU OLYMPIC BLANESCRISTINA PANADERO SANCHEZ CLUB FUTBOL SALA BLANESPORT83DAVID POMARES CLUB JIU-JITSU BRASILER BLANESCRISTINA IGLESIAS MAGDALENO CLUB JUDO BLANESMARTI PIGUILLEM ALUM CLUB KARATE-DO BLANESPAU LUCENA ROIG CLUB PAT BLANES ATLTICADELAIDA VEGA CLUB RTMICA BLANESPAULA NOGUERA I NAIARA GISBERT CLUB SHOREY RYU BLANESESTHER ROMERALES ROJAS CLUB TAEKWONDO JULS BLANESDAVID MARIN DORADO CLUB TENNIS I PDEL BLANESORIOL ALVAREZ VELIS CLUB TWIRLING BLANESPAULA MEGIAS FERNNDEZ CLUB VOLEI BLANESLUCA MERINO GEREZ FUTBOL CLUB CUATRO VIENTOS secci patinatgeMINERVA CAMPN MUOZ F.C. RACING BLANENCFRAN SERRANO PREMIS COLLECTIUS ASSOCIACI ESPORTIVA TAEKWONDO BLANES (ANTIGA ITF)NATLIA CASCO CLUB TENNIS TAULA PING PONG BLANES10 ANIVERSARI FUTBOL CLUB CUATRO VIENTOS secci patinatgeEQUIP QUARTET PRIMARIA CLUB JUDO BLANESPERE LEON PEREZ CLUB CICLISTA BLANDA ESPARTANSYOLANDA LARA/MARTA SABATER/ MNICA GEREMAS CLUB ESPORTIU BLANENC GIMNSTICA RTMICAEQUIP CADET BASE CLUB ESPORTIU JUDO BSIC COSTA BRAVAEQUIP BENJAMI CLUB RTMICA BLANESCONJUNT BENJAM I DUO BENJAM CLUB TWIRLING BLANESEQUIP INFANTIL CLUB VELA BLANESCLUB ESPORTIU EL VILAR AD CALA GUIDOPORTERS I PORTERES DEL CLUB CLUB BASQUET BLANESCLUB ESPORTIU EL VILAR CLUB DEPORTIU BLANESINFANTIL B CLUB ESCACS BLANESEQUIP B CLUB ESPORTIU EL VILAREQUIP DE COMPETICI CLUB ESPORTIU OLYMPIC BLANESGRUP COMPETICI CLUB FUTBOL SALA BLANESPORT83EQUIP CADET CLUB JIU-JITSU BLANESEQUIP INFANTILS B CLUB KARATE-DO BLANESEQUIP ALEV - INFANTIL DEL DOJO CLUB PAT BLANES ATLTICJUGADORES DEL CLUB CLUB SHOREY RYU BLANESEQUIP COMPETICI SHOREI RYU BLANES CLUB TAEKWONDO JULS BLANESEQUIP JUNIOR/INFANTIL CLUB VOLEI BLANESJUVENIL PREFERENT FEMEN F.C. RACING BLANENCEQUIP CADET FEMEN RECONEIXEMENTS ESPECIALS PROFESSOR ESCOLA MN. JOAN BATLLEJORDI LLORENS FUTBOLISTA PROFESSIONALMARC DEL VAL CLUB VELA BLANESNORA BRUGMAN EQUIP OCEANS CATSQUIM PLANELLS CLUB TENNIS I PDEL BLANES50 ANIVERSARI CLUB DEPORTIU BLANESASCENS a PRIMERA CATALANA