El festival de msica de petit format continua el proper cap de setmana del 10 i 11 de febrer amb Arturo Gaya i Joan Isaac les nits de divendres i dissabte a les 20 h

Hi havia ganes divendres passat de poder tornar a gaudir de l’experincia que es va estrenar l’any passat per primera vegada, amb un registre de pblic prou a tenir en compte, tot i que l’objectiu de l’activitat no sigui que s’ompli de gom a gom. Es tracta de participar en una agradable vetllada, amb la possibilitat de gaudir del bon fer de cantautors i cantants del panorama catal, tant els consagrats com els qui han estat sonant ms els darrers anys.

Casal la Cooperativa de Blanes: primer cap de setmana del II FebrefestAix s el qu proposta el II Febrefest de Blanes per segon any consecutiu: un festival de msica de petit format que s’allotja al Casal d’entitats La Cooperativa de Blanes. Els concerts es poden completar amb un sopar o una cervesa en bona companyia i, sobretot, el bon rotllo que sol embolcallar cadascuna de les actuacions que composa el cartell.

Sergi Estella i Joan Colomo estrenen el II Febrefest 2023

El passat cap de setmana, el primer del mes de febrer que dna nom al festival, va servir per estrenar el nou cartell d’enguany que, a diferncia del 2022, ha doblat el nombre d’actuacions que s’aniran succeint al petit escenari del recinte situat al cor del nucli histric de Blanes. El divendres 3 de febrer va trencar el gel un msic i compositor multinstrumentista: Sergi Estella.

Actualment actua en solitari, emulant els populars one man band, artistes que toquen ms d’un instrument, els anomenats homes-orquestra, amb un particular estil on destaquen el blues, el folk americ, el southern rock i el rock & roll. Una altra seva caracterstica, que es va poder apreciar al seu concert de divendres, s la seva coneguda traa de tocar instruments fets per ell mateix amb un cos d’escombra, llaunes de cervesa o altres objectes inversemblants. L’endem dissabte el va rellevar dalt l’escenari un msic radicalment diferent, el tamb cantautor Joan Colomo, qui ha format part de conegudes bandes com Zeidun, Moksha o Unfinished Sympathy. L’any 2004 va fundar La Clula Durmiente, un trio de msica eclctica amb qui ha mantingut una activitat intermitent, havent arribar a publicar tres discos. Finalment, fa 14 anys va debutar en solitari amb el treball Contra todo pronostico, i des de llavors n’ha publicat uns quants ms. Per, ms enll del seu currculum musical, Joan Colomo va protagonitzar la nit internacionalment ms boja de la setmana amb unes generoses dosis de bon rotllo que el pblic –cmplice des del minut zero- va corejar i completar sense necessitat que se’ls atis. Sense cap mena de dubte, un dels cantautors ms autntics i innovadors del panorama musical, que tant et canta un tema propi com versiona algunes perversions musicals que sonen ara en qualsevol moment i des de diverses plataformes.

Arturo Gaya i Joan Isaac el proper cap de setmana del 10 i 11 de febrer

El proper cap de setmana, el segon del II Febrefest de Blanes, comptar amb dos intrprets lligats a la histria ms pretrita de la can catalana. Divendres actuar Arturo Gaya, cantautor, periodista i professor de cant popular que l’any 1977 va crear La Cucafera, guanyador del concurs Can 83 en la que va ser la darrera poca del moviment de la Nova Can Catalana.

Potser una de les seves facetes ms conegudes s haver format part del grup Quico el Clio, el Noi i el Mut de Ferreries, amb els quals va donar a conixer la catalanitat de la jota aragonesa. Cal dir que aquest grup ha obtingut el Premi Nacional de Cultura l’any 2015, i abans el Premi Joan Amades 2013 de Cultura Popular, entre d’altres.

L’endem dissabte actuar un cantautor que no necessita de gaire presentacions: Joan Isaac, compositor de la immortal i emblemtica A Margalida, considerada com tot un himne contra la pena de mort. El text est inspirat en l’execuci del jove anarquista catal Salvador Puig Antich l’any 1974 a la pres Model de Barcelona, la darrera que es va fer a l’estat espanyol amb el mtode ms cruel i brutal de les execucions franquistes: el garrot vil.

Repassar la trajectria i discografia de Joan Isaac s fer-ho de la prpia histria de la can catalana, especialment durant les dcades dels anys 70, 80 i 90. Joan Isaac vindr dissabte vinent a Blanes per presentar el seu darrer llibre-CD 7 pecats capitals, una collecci de poemes que interactuen amb les canons del genial i venerat cantautor.

Tant el concert del divendres 10 de febrer, com el de l’endem dissabte dia 11 comenar a les 8 del vespre, a l’escenari del Casal La Cooperativa de Blanes. La venda d’entrades es fa al mateix casal, situat al Carrer Muralla, 28 –al centre de Blanes-, o b demanant-les al correu [email protected]. Les entrades anticipades costen 10€ i a la taquilla 12€ per a tots els concerts llevat del qu tancar el cicle el 25 de febrer amb Xavier Bar, amb un cost afegit de 2€.